A day dreamer, a person that lives in moderation and artistic at all moment. My grammar and spelling is complete sh*t and new to blogging. Sama jugak dalam Bahasanya, ayat aku mungkin berterabur, mungkin tidak bermakna. Layan je la.. Aku tak pandai berkata-kata, aku tak pandai menyusun ayat, cukup hanya ekadar berkongsi, sekadar renunang, sekadar bercerita...

Pages

Tuesday 18 September 2012

Pilihan...

Semester kedua untuk program master aku baru bermula. Tapi kali ni aku macam xpasti dengan apa yang aku kejar. Aku tak tahu sama ada aku dah penat atau muak dengan bidang yang aku ceburi sekarang ni dan aku mahukan sesuatu yang baru yang betul-betul sebati dengan aku. So aku decide bertukar dari graphic design ke fine art. Yup, fine art atau dalam Bahasa - Seni halus. Dulu mak aku pun study master in fine art jugak. Aku tak tau adakah memang dah ada dalam diri aku diwarisi atau memang minat yang semula jadi. Tapi dari apa yang aku lihat dan amati kehidupan aku hari-hari, banyak yang berkaitan dengan seni halus. Minat aku lebih ke seni halus. 

Sejak dua menjak ni pun aku sudah bermula semula memegang berus dan bermain dengan cat warna, melempar-lempar di canvas dan berkarya tanpa rasa di paksa dan terpaksa. Tidak seperti kerja hari-hari ku.

Maka aku pun bertukar kos subjek aku dari Graphic ke Fine Art. Semoga hijrah ini membawa lebih banyak erti dalam hidup aku.


Salah satu karya terbaru aku... aku ni berjiwa abstract dan abstract expresi adalah core aku. Dari dahulu hingga sekarang. Aku lebih suka meluahkan apa yang aku rasa dan perasaan aku dalam bentuk bastract. Adakala aku mencari erti dan memberi erti melalui karya aku. Sesuatu yang tidak dapat diluahkan oleh kata-kata maka aku meluahkan melalui karya aku. Ada yang memahami, ada yang tidak, ada yang keliru ada yang menemui sesuatu. Setiap penemuan itu adalah kepuasan aku terhadap ciptaan karya aku yang dipinjam ilham dari Nya. 

No comments:

Post a Comment