A day dreamer, a person that lives in moderation and artistic at all moment. My grammar and spelling is complete sh*t and new to blogging. Sama jugak dalam Bahasanya, ayat aku mungkin berterabur, mungkin tidak bermakna. Layan je la.. Aku tak pandai berkata-kata, aku tak pandai menyusun ayat, cukup hanya ekadar berkongsi, sekadar renunang, sekadar bercerita...

Pages

Thursday 11 October 2012

Menggapai semula

Lama sudah aku tak jenguk blog ni, lama juga aku tak melemparkan kata-kata menghiasi blog ni. Kesibukan dengan kerja harian dan kelas separuh masa di malam hari tidak mengizinkan aku untuk ber blog sangat. Banyak masa dihabiskan berkerja dan belajar. Tidak kurang juga aku mula balik buat lukisan, cuba untuk berkarya semula seperti dahulu. Cuma sedihnya bakat yang semula jadi ini makin tumpul... mungkin ditelan usia dan pengalaman yang sia-sia. Baru kini aku terjaga dan bangun untuk mencapai semula impian lama aku. Aku pernah berkata pada diri sendiri berkali-kali suatu ketika dahulu; " Today I'm nobody, one day I'll be somebody." Tapi adakah kata-kata tersebut begitu jelas? Adakah jelas untuk aku membina jalannya dan adakah ianya logik untuk dicapai? Mungkin dahulu aku masih mentah, aku hanya sedap menyebut tanpa mengetahui akan cabaran dan implikasinya. Betul la orang kata, dulu masa kecil tak tahu apa itu bahaya, apa itu angan-angan, apa itu realiti. Kata-kata tersebut aku menyebut ketika aku berumur 9 tahun. Ketika aku tidak tahu akan dunia sebenar. Walaubagaimanapun, masih belum terlambat rasanya untuk aku bangun semula dan kejar semula impian aku. Kini aku jampak dengan jelas, bagaimana caranya dan apa yang perlu aku lakukan. Ini la sebabnya kenapa aku bertukar program pelajaran aku dari seorang grafik ke seni halus. Yup, I'm once a graphic designer in a graphic design field, but I've changed to Fine Art, in pursuit of my dream being an artist, a painter.

Semoga perjalan dipermudahkan ~ amin

1 comment:

  1. Tahniah bro.....akhirnya ko dapat apa yg ko mahukan dalam hidup ko...bagi aku masa itu suntuk dan semakin sukar...Mudah2an Allah swt perkenankan doa ku ini. Amin

    ReplyDelete