A day dreamer, a person that lives in moderation and artistic at all moment. My grammar and spelling is complete sh*t and new to blogging. Sama jugak dalam Bahasanya, ayat aku mungkin berterabur, mungkin tidak bermakna. Layan je la.. Aku tak pandai berkata-kata, aku tak pandai menyusun ayat, cukup hanya ekadar berkongsi, sekadar renunang, sekadar bercerita...

Pages

Wednesday 30 May 2012

Lembu lebih baik dari kau

Tak salah kalau aku cakap, org yg selalu bertanyakan kenapa itu kenapa ini, selalu pusing mencari itu dan ini setelah terang-terangan di jelas dan difahamkan sefaham-fahamnya adalah sama dengan bangsa bani Israel. (bkn sebab mmg dia tak fhm tapi buat-buat tak faham dan mencari kesalahan yang tak wujud. Cuma nak menyusahkan dan merumitkan keadaan.)

Mengambil nota di blog Fynn Jamal; *Seperti kisah diwahyukan tuhan kepada bani Israel, minta seekor lembu untuk dikorbankan arahan mudah,tak susah, senang,tak kecah. tapi tak. NAK over analyze juga. "lembu warna apa, lembu yang macam mana, kenapa tak lembu begini, kenapa mesti lembu yang itu". Dasar memang hati batu. tak nak terima benda mudah.ada saja nak cari salah.

Itulah kita.lebih gemar lari dari apa yang haknya. lagi suka benda merapik dari apa yang isinya. Buruk sifat begini, sampai tercipta surah yang khusus bernama baqarah. lembu. demi memperingat kita2 tentang peristiwa ini.

*source: http://puisitepijalan.blogspot.com

No comments:

Post a Comment